Huzur Sokağı - Mevlana'nın Eşine Yazdığı Şiir



Mevlana'nın Eşine Yazdığı Mektup Olarak Bilinir. Huzur Sokağı Adlı dizide Kısa bir bölümü Geçmektedir:


Mektubun Tamamı:

Mevlana'dan eşine Mektup;


Birgün Mevlana eve girer ve hanımı ona sorar;
Bu kadar aşıksın Mevlaya şükürler olsun bu aşkı yaşayıp... yaşatana...
Peki bana ne kadar aşıksın der;
Mevlana hanımına şöyle der;


Sen benim; Yaradan’dan ötürü yaradılanı sevişim,
Bir adım gelene on adım gidişimsin.Ve herkesi olduğu gibi kabul edişimsin
Sen benim; yalandan ve sahteden kaçışım,
Riyadan bıkışım, gerçeği arayışımsın
Ve nihayet doğrunun tadına varışımsın

Sen benim; haksızlığa ve zulme baş kaldırışım,
Mazluma kucak açışım, zalime düşmanca bakışımsın
Ve mağdurdan yana tavır alışımsın

Sen benim; bugünüme şükür ve yarınıma dua edişim,
Azla yetinişim, çoğa göz dikmeyişimsin
Ve kapanmayan avuç içimsin

Sen benim; hayat ve kaderle inatlaşmam,
Ekmek için kavgam, bitmek tükenmek bilmeyen davamsın
Ve zorluklara karşı yılmayışımsın

Sen benim; menfaate ve çıkara tepkim,
Almak için verene öfkem, ille de karşılık bekleyene lanetimsin
Ve alayına isyan edişimsin

Sen benim; ahlaksızlık ve yozlaşmayla mücadelem,
Para için kendini satana küfredişim, başkalaşana verip veriştirişimsin
Ve eskiyi özleyişimsin

Sen benim; duygusal yaradılışım,
En ufak şeyi kafaya takışım, kolay unutamayışımsın
Ve bundan bir türlü sıyrılamayışımsın

Sen benim; sonsuz sadakatim,
Merhametim, hissiyatim, şefkatimsin
Ve aman diyene yüz çevirmeyişimsin

Sen benim; her şeye rağmenim,
Asla pes etmeyişim, başımı öne eğmeyişimsin
Ve ümidimi yitirmeyişimsin

Sen benim; yaşama ülküm,
Namusa olan düşkünlüğüm, namussuzluğa küskünlüğümsün
Ve gururum, onurumla olan bütünlüğümsün

Sen benim; karakterim ve kişiliğim,
Objektif fikrim, subjektif hissimsin
Ve hayata bakışımsın
Bu Şiiri Paylaş :
 

+ yorum + 33 yorum

24 Ekim 2016 21:27

mükemmel

Adsız
29 Aralık 2016 18:41

Ya her okudugumda 've dinledigimde aglayasim geliyor

Adsız
11 Ocak 2017 19:18

tşk

26 Ocak 2017 16:52

Anlamakta zorluk çekip anlayınca hayran olunucak kadar anlamlı

Adsız
24 Şubat 2017 11:26

bu şiir okumak benim için büyük bir zevkti

Adsız
26 Ocak 2018 00:55

objektif ve subjektif kelimelerinin Mevlana nın şiirnde ne işi var?

Adsız
2 Şubat 2018 10:38

bende aynını düşündüm ne alaka diiimi ama

29 Haziran 2018 10:09

Ekleme yapmışlar mevlana asla böyle bişey söylemez

18 Ağustos 2018 01:12

Geriye bir söz birakmaniş mubarek, 2 kelam da biz ederdik belki.

21 Ağustos 2018 00:21

Allah aşkıyla yanan bir insan ancak bu kadar güzel yazabilir.

24 Ağustos 2018 04:05

Aynen 🤣😂

19 Kasım 2018 15:21

Bütün hissiyatı aktarmış mübarek

21 Ağustos 2019 23:25

Objektif subjektif o zamanların kelimesı mı? Bunu mevlana degil de can yücel mı yazmıs?

17 Ekim 2019 09:52

Objektif fikrim, subjektif hissimsin

bu Cümleyi Mevlana mı söylemiş...

mevlana ne ara farsçayı bırakıp da böyle bir şiir yazmış..

hayret doğrusu..

13 Mart 2021 17:36

Şahsi kütüphane Hz. Mevlana ile olan arşivim zengin ancak bahse konu bu şiiri
bir türlü bulamadım. Orijinal kaynaklarda bulunduğu yeri yazarsanız memnun olurum

13 Mart 2021 17:43

Bir yerde Sinan Yağmurun "Mevlana'yı konu alan "Aşkın Gözyaşları" kitabından diye bir not düşülmüş ama o kitapta bazı şeyler kurgulanmış olması Hz. Mevlana'ya atfedilmesi de düşündürücü bir durum. Sonuçta ciltler dolusu eserleri olan ve kaynaklarda çok fazla bilgi var. Bazı olmayan sözler Hz. Pir'e aitmiş gibi göstermek yanlış tutum. Diğer yorum yapanlar bile saçmalıkları görünce sordukları şeyler göz önüne alınmalı. sonuçta değerlerimizi korumak gerekir.

20 Mayıs 2021 01:44

Niye objektif ve subjektif kelimeleri 21. Yüzyılda mı icat edildi aq

Adsız
23 Kasım 2021 09:18

Ergenin biri bişey yazıyor altına çakıyor mevlana yı yunus emreyi bizim pastörizelerde inanıyorlar. Mevlana alayına isyan ediyor küfrediyor hey yavrum hey bağcılar mevlanası bu .Bu cehalet ve aptallıktan midem bulanıyor artık dünyaya Bi meteor çarpsa da bitse bu rezillik artık

8 Ocak 2022 22:40

Ahahhaa

Adsız
5 Ocak 2023 23:18

Mevlana filozuftu çok bilgin ilim fıkıh felsefe üstün zekaya sahip alim bilgedir

Adsız
15 Ağustos 2023 11:47

Allah’a aşk eden bir kulun yaradılana olan hisleri
İçinden gelenlerle gelemiyenleri bir aşık anca bu kadar güzel anlatabilir
Söz konusu eş olunca işte o benim diğer yarimdir onu sevgi ile aşk karıştırıp ortaya çıkan hamurdan ve ondan meydana gelen ekmek heleki ateşi Allah Allah diye harlanmışsa
İşte ozaman bu sözler kendini bilenden değil seni o hale koyandan geliyor demektir
Kısaca svgili dostum canlar aşk söyletir
Ve Allah’ın selamı üzerinize olsun inşaallah

DecimalDaredevil369
28 Ekim 2023 00:32

https://istanbulolala.biz/
Z2OGQ

CA724Kailyn40C6D
16 Aralık 2023 22:59

C94FD
e-amiclear.com

565F6Serenity99EBD
16 Aralık 2023 23:53

91BAD
amiclear

Yorum Gönder

 
Sesli Şiir Vakti Hizmet Şartları | Gizlilik Politikası | Telif Hakkları
Copyright © 2012. Şiir Vakti - All Rights Reserved
Geliştiren CihanWebMaster
Proudly powered by Blogger