Sakarya Fırat Dizisi- Onbaşı Muharrem'in Şiiri - Sesli Şiir Dinle


Sakarya Fırat Dizisi Onbaşı Muharrem 'in 
Şehit Olduktan Sora Ajandasından Çıkan
Ve Anasına Yazdığı Şiiri
Sesli Şiir Dinle



Sözleri:


Sağ sağlim vaslıma* erersem anam
Oğlum bu mihneti* çekmedin deme
Tek varım yürekte kızıl kanımdır
Gittin de vatana akmadın deme

Yaylasına çıktım; çiğdem, nergis var
Gönülden sorarsan, koca deniz var
Gövdemde kahpeden nice bir iz var
Cenk edipde kurşun sıkmadın deme

Sarı Hoca gitti Mahmut yoldadır
Said yeşil giymiş Cemil aldadır.
Şehitlik nasibi kemter* kuldadır
Dönüpte toprağa bakmadın deme

Hakkını helal et duanı bütün
Ne kadar söylesem tütmüyor tütün
Poyraz karşısında üç buçuk itin
Cihan başlarına yıkmadın deme

Sazıma inlerim derdim köpürür
Gaziler sancağı almışta yürür
Şehit kana baksa bir top gül görür
Cennet bahçasında kokmadın deme

Gayrı geçmişizdir anadan, yardan
Yeminler içmişiz komutanlardan
Ali elindeki şol zülfikardan
Bi dane beline takmadın deme

Hudut kartalıyız namımız 'poyraz'
Kış olsa bize ne? Ne eder ayaz?
Nöbetim namazdır, Baskınım niyaz
Muhammed kandilin yakmadın deme

Biz dokuz arkadaş derviş kul gibi
Düşmanı eyledik parça pul gibi
Küheylan üstüne sırma çul gibi
Canını toprağa çekmedin deme

Bilmeyen bilmesin; bilenler bilir
Gün gelir mehmedin öcü alınır
Tarihin alnında yazımız kalır
Çıkmaz çivileri takmadın deme

Muharrem demiş ki tapusu bizde
Yüce dağ başında engin denizde
Türkiye dedin mi sevdası gözde
Nikabını* açıp bakmadın deme

Onbaşı Muharrem - Sakarya Fırat Dizisi


Sesli Şiir Vakti

* Sözcük Bilgisi: 
* Vaslına Ermek:  Aşığın Sevdiğine Kavuşması
* Mihnet: Eziyet, Zahmet, Dert, Bela, Sıkıntı
* Kemter: Fakir, aciz, noksan, eksik, düşkün, 
* Nikab: yüz örtüsü, peçe, perde, göz perdesi


Bu Şiiri Paylaş :
 

+ yorum + 1 yorum

4 Aralık 2018 17:15

Can Yücel Sevgi Duvarı Şiiri
Sen miydin o yalnızlığım mıydı yoksa
Kör karanlıkta açardık paslı gözlerimizi
Dilimizde akşamdan kalma bir küfür
Salonlar piyasalar sanat sevicileri
Derdim günüm insan içine çıkarmaktı seni
Yakanda bir amonyak çiçeği
Yalnızlığım benim sidikli kontesim
Ne kadar rezil olursak o kadar iyi
Kumkapı meyhanelerine dadandık
Önümüzde altınbaş altın zincir fasulye pilakisi
Aramızda görevliler ekipler hızır paşalar
Sabahları açıklarda bulurlardı leşimi
Öyle sıcaktı ki çöpçülerin elleri
Çöpçülerin elleriyle okşardın beni
Yalnızlığım benim süpürge saçlım
Ne kadar kötü kokarsak o kadar iyi
Baktım gökte bir kırmızı bir uçak
Bol çelik bol yıldız bol insan
Bir gece sevgi duvarını aştık
Düştüğüm yer öyle açık seçik ki
Başucumda bir sen varsın bir de evren
Yalnızlığım benim çoğul türkülerim
Ne kadar yalansız yaşarsak o kadar iyi.
Can Yücel Sevgi Duvarı Şiiri

Yorum Gönder

 
Sesli Şiir Vakti Hizmet Şartları | Gizlilik Politikası | Telif Hakkları
Copyright © 2012. Şiir Vakti - All Rights Reserved
Geliştiren CihanWebMaster
Proudly powered by Blogger